Kinderprogramma’s

Kinderen zijn van harte welkom in de Elimkerk! Tijdens elke ochtenddienst op zondag is er oppas voor baby’s en peuters en zijn er speciale kinderprogramma’s voor kinderen tot twaalf jaar. Tijdens de middagdienst is er geen kinderprogramma.

0 - 2,5 jaar: Kinderoppas ‘Benjamin’
Voor baby’s en dreumesen tot 2,5 jaar is er elke zondagochtend kinderoppas ‘Benjamin’. Voordat de dienst begint (tussen 9:40 en 10:00 uur) kun je je kind brengen in de middelste zaal. Nadat de dienst is afgelopen kun je je kind weer ophalen. Wil je je kind drinken meegeven in een beker of fles met naam erop? Voor een koekje wordt gezorgd. Bij ‘Benjamin’ kunnen de kinderen onder toezicht van twee volwassenen en twee hulpleidingen lekker spelen in een veilige en rustige omgeving, zodat de ouders onbezorgd de dienst kunnen bijwonen.

2,5 – 4 jaar: Peutergroep ‘Koningskind’
Voor kinderen tussen 2,5 en 4 jaar is er elke zondagochtend peutergroep ‘Koningskind’. Voordat de dienst begint (tussen 9:40 en 10:00 uur) kun je je kind brengen in de achterste zaal. Bij ‘Koningskind’ vertellen we de kinderen op hun niveau over de Heere God. In een ontspannen sfeer zingen we een aantal christelijke liedjes. Bij het verhaal maken we vaak een leuk werkje. Tussendoor drinken we en eten we wat lekkers met de kinderen. Wil je je kind drinken meegeven in een beker of fles met naam erop? Voor wat lekkers wordt gezorgd. Ook houden we altijd een kort gebed om kinderen daarmee vertrouwd te maken. Net voordat de kerkdienst is afgelopen komen de kinderen van ‘Koningskind’ weer in de kerkzaal. De leiding brengt de kinderen naar hun ouder(s) toe.

Groep 1 t/m 5 van de basisschool: basisgroep ‘De Regenboog’
Elke zondagochtend is er tijdens de preek ‘De Regenboog’. ‘De Regenboog’ is verdeeld in twee basisgroepen: ‘Regenboog 1’ is voor kinderen van groep 1 t/m 3 van de basisschool en ‘Regenboog 2’ is voor kinderen uit groep 4 en 5. Zo kunnen we met de lesstof zoveel mogelijk aansluiten bij het niveau en de belevingswereld van de kinderen.
De kinderen zijn het eerste deel van de kerkdienst gewoon in de dienst. Net voor de preek begint is er ‘het kindermoment’ en mogen alle kinderen van de ‘Regenboog’ naar voren komen. We zingen met elkaar het kinderlied en vervolgens gaan de kinderen naar hun eigen samenkomst.
Bij ‘De Regenboog’ zingen we met elkaar, we bidden met en voor elkaar en we luisteren naar een gedeelte uit de Bijbel. Zo proberen wij de liefde van God over te brengen op de kinderen. Soms krijgen de kinderen nog een verwerking in de vorm van een kleurplaat of puzzel. Tijdens de collecte, net voordat de kerkdienst is afgelopen, komen de kinderen van ‘De Regenboog’ weer in de kerkzaal.

Groep 6 t/m 8 van de basisschool: bijbelclub ‘De Schatgravers’
Bijbelclub ‘De Schatgravers’ komt iedere week op zondagmorgen bij elkaar in het catechisatielokaal (kleine zijzaal) van de kerk. De kinderen worden vóór 10 uur verwacht, zodat we om 10 uur kunnen beginnen.
‘De Schatgravers’ is voor kinderen van groep 6 t/m 8 van de basisschool.
Op de bijbelclub maken we de kinderen vertrouwd met zelfstandig Bijbellezen. Tot nu toe hebben ze vooral verhalen horen vertéllen. Bij ‘De Schatgravers’ gaan ze zelf aan de slag met de Bijbel. We hopen dat de kinderen gaan ontdekken wat de Bijbel kan betekenen voor hun leven in de praktijk. We willen de kinderen prikkelen om hun eigen mening te verwoorden naar aanleiding van wat ze in de Bijbel lezen.
Wanneer de Regenboog de kerkzaal verlaat, gaat de Bijbelclub de kerkzaal binnen. Vanaf de preek zijn de kinderen dus aanwezig in de kerkzaal.

Activiteiten doordeweeks
Ook doordeweeks hebben we activiteiten waar kinderen en jongeren van harte welkom zijn.